В лютому місяці закінчила свою реалізацію програма “Від волонтера до професіонала”. В рамках цієї програми всеукраїнська громадська організація “Група активної реабілітації” направляла в Керч своїх тренерів для роботи зі студентами КЕГИ ТНУ.

Координатор проекту “Від волонтера до професіонала” Тетяна Фоміна розповіла, що з керченськими студентами тренінг проводився втретє. Вони вже прослухали лекції “Інвалідність. Волонтерство” і “Безбар’єрна архітектура. Універсальний дизайн”.

Цього разу  студентам пропонувалося не тільки прослухати рекомендації із профілактики травматизму при наданні допомоги людям в інвалідних колясках, але й одержати практичні навички: реабілітологи самі піднімали людей, що пересуваються на колясках, по сходах.

“Хлопці поділилися враженнями від тренінгу в анкетах. Багато хто написали, що тепер знають, як надати допомогу, не нашкодивши собі. Реабілітологи писали, що допомагати візочникам не так складно, як це здавалося, і вказували, що інформацію, отриману на тренінгу, вони вважають корисною”.

Про проект

Для виконання ряду Постанов Кабінету Міністрів України про інклюзивну  й інтегровану освіту ,створення відповідних програм  у навчальних закладах , обладнання безбар’єрного середовища для всіх категорій громадян України Всеукраїнська громадська організація інвалідів “Група активної реабілітації” ініціювала даний проект.

Мета проекту

Cприяти формуванню активних громадян, які будуть будувати інклюзивне суспільство. Ціль втілювалась за допомогою проведення серії тренінгів для студентів кримських ВУЗІВ.

Завдання проекту

  • звернути увагу студентів різних спеціальностей на категорію людей з інвалідністю, як на рівноправних членів суспільства. Підняти рівень знань студентів  у цій сфері і в супутніх темах;
  • сприяти вихованню толерантності стосовно   людей з інвалідністю;
  • сприяти більш свідомому вибору майбутньої професії (педагог, фахівець із фізичної реабілітації, медичний працівник, психолог і ін);
  • підняти статус волонтера серед молоді;
  • залучити студентів до участі в суспільному житті свого міста(заходах громадських організацій) як  волонтерів.

У рамках проекту проводився цикл тренінгів для студентів вищих навчальних закладів Криму по наступних темах:

  • ІНВАЛІДНІСТЬ,
  • ІНКЛЮЗИВНЕ СУСПІЛЬСТВО, ІНКЛЮЗИВНЕ УТВОРЕННЯ,
  • ВОЛОНТЕРСЬКИЙ РУХ,
  • УНІВЕРСАЛЬНИЙ ДИЗАЙН, БЕЗБАР’ЄРНА АРХІТЕКТУРА
  • СПОРТ ЛЮДЕЙ З  ІНВАЛІДНІСТЮ
  • ДІЯЛЬНІСТЬ ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ І ДЕРЖАВНІ ПРОГРАМИ
  • СУПРОВІД ,ТЕХНІКА Й СПОСОБИ ПЕРЕМІЩЕННЯ ЛЮДЕЙ У КОЛЯСКАХ
  • ПРОФІЛАКТИКА ТРАВМАТИЗМУ

Студентам-Слухачам курсу буде надана можливість попрацювати волонтерами на заходах місцевих громадських організацій або в межах Криму.

Тренінги проводили лідери організації, які пройшли навчальні семінари ВГО “Група активної реабілітації”,а також регіональні тренери проекту “Інклюзивна освіта в Україні”. З 7 тренерів проекту,5 чоловік інструктори на колясках.

Початок програми: жовтень 2010 року. Строк виконання.6 місяців. Проект проходив за підтримкою й фінансуванням:  USAІ ,UNІTER, PACT.

Лекція

Учасники проекту:

Республіканський вищий навчальний заклад “Кримський інженерно-педагогічний університет” (Сімферополь), Економіко-гуманітарний інститут Таврійського національного університету (Керч), Південноукраїнський національний педагогічний  університет ім. Ушинского (Севастополь), Європейський університет (філія в Севастополі).

Партнери  в проекті:

Національна Асамблея інвалідів України, Севастопольське відділення Союзу організацій інвалідів України, Кримська Республіканська установа “Центр соціально-психологічної реабілітації дітей і молоді з функціональними обмеженнями”м.Керч, Севастопольський міський центр спорту інвалідів “Інваспорт”, громадські організації Криму, Центр соціальних служб для родини, дітей і молоді м.Севастополь.

Керівник  проекту: Фоміна Тетяна,
член Правління ВГО “Група активної реабілітації”, голова Севастопольського осередку.
050 9174350
fomіna7@rambler.ru


В останні кілька років в Україні став активно розвиватися волонтерський рух. Росте кількість бажаючих допомогти, не вимагаючи замість того матеріальної й фінансової винагороди. Але дуже часто людина, що має порив бути комусь корисною “просто так” не знає, куди звернутися, не розуміє, про що потрібно знати, щоб стати волонтером і які можливості й перспективи може відкрити волонтерська діяльність у цікавій для нього сфері.

Член Правління Всеукраїнської громадської організації інвалідів “Група активної реабілітації” Тетяна Фоміна, що має багаторічний волонтерський досвід, прекрасно розуміє актуальність і необхідність розвитку волонтерського руху у всіх сферах життя суспільства, а особливо спрямованого на допомогу людям з інвалідністю. Ідеї, які народжувалися на зустрічах лідерів організації були оформлені в проект,покликаний сприяти формуванню активної, соціально-відповідальної молоді, що зможе побудувати інклюзивне суспільство. Але, можливо, ідея проекту так і залишилася б лише мрією, якби  в січні 2010 року Тетяна не потрапила на програму “Лідерство” для представників кримських громадських організацій. Програма була організована проектом UNІTER “Поєднуємося заради реформ” і включала серію тренінгів на різні теми, пов’язані з роботою в громадській організації й розвитком цивільного суспільства: лідерство в третьому секторі, стратегічне мислення й планування, фандрейзинг, комунікації, ЗМІ й PR, мобілізація громад, і проектний менеджмент. Тренінги проходили в різних регіонах України: у Криму, Одесі, Донецьку, Львові й Києві, і це теж становило частину навчання: адже важливо не просто одержати знання, але й познайомитися з іншими організаціями цивільного суспільства, вивчити їхній досвід, а по приїзду в Крим – застосувати краще з того, що було побачено.

Фінальним “іспитом на лідерство” став соціальний проект власної розробки. Проект повинен був пропонувати інноваційне рішення для проблеми, що існує в Криму. Отут представник “Групи активної реабілітації” і змогла втілити в життя “інклюзивний” задум “Групи активної реабілітації”.

Проект одержав назву “Від Волонтера до Професіонала” і його координатор поставила завдання через проведення серії тренінгів у ВУЗАХ Сімферополя, Севастополя й Керчі протягом  півроку звернути увагу студентства на людей з інвалідністю як на рівноправних членів суспільства, сприяти вихованню толерантності, підвищити статус волонтера серед молоді. Проект підтримали Національна Асамблея інвалідів України, Севастопольська міська організація ВОИ СОИУ, Кримська республіканська установа “Центр соціально-психологічної реабілітації дітей і молоді з функціональними обмеженнями” (м.Керч),і  Севастопольський міський центр “Інваспорт”.

Майбутні педагоги, фахівці з фізичної реабілітації, медичні працівники, психологи, менеджери туристичного бізнесу, банківські службовці з п’яти інститутів і університетів автономії в жовтні й листопаді пройшли тренінги на теми “Інвалідність”, “Волонтерський рух”, “Інклюзивне суспільство, інклюзивне утворення”, “Універсальний дизайн, безбар’єрне середовище”. Попереду них очікують цікаві зустрічі, присвячені спорту людей з інвалідністю, діяльності громадських організацій і державних програм в Україні, супроводу, техніці й способам переміщення людей з особливими потребами, а також профілактиці травматизму. Тренінги проводять лідери організацій, інструктори, які пройшли навчальні семінари ВООИ “Група активної реабілітації”, а також регіональні тренера проекту “Інклюзивна освіта в Україні”. Всі зустрічі організовані в інтерактивній формі, з використанням презентацій, відео- і фотоматеріалів, елементів дискусії.

Крім того, слухачі курсу мають можливість поволонтерити на заходах місцевих громадських організацій і застосувати отримані знання й навички для розвитку по-справжньому інклюзивного суспільства, де кожний почуває себе затребуваним.

Всі тренери проекту висловлють надію, що студенти- слухачі факультативу стануть професіоналами на своїх робочих місцях і втілять  ідеї інклюзивного суспільства.

Анастасія Сачко

Витримки з оцінних анкет слухачів тренінгу по темі “Інвалідність. Волонтерство.”:

  • Тема має величезну практичну користь для мене – мій диплом саме  пов’язаний з особливими людьми… (факультет готельного й  туристичного бізнесу).
  • Знаю тепер, які терміни краще вживати, а які не варто із клієнтами з інвалідністю. Спасибі за флаєр з термінологією (банківська справа).
  • Довідався багато нових понять, з нетерпінням чекаю наступної зустрічі! (менеджмент організацій).
  • Ви зробили мене більше людяним! Якщо в моєму підпорядкуванні будуть співробітники з інвалідністю, то мені буде легше з ними працювати. Або начальник. Багато чого побачив по-іншому.

А були й такі:

  • Занадто “роздуте питання”! Такі теми потрібно читати самим тим, хто того потребує, а не нам! Працюйте з тими, кому це потрібно (з тими, хто обмежений), а не з тими, хто не розуміє реально те, що ви говорите.

Коментар: Дуже радує, що остання думка все-таки  виключення з тої маси відгуків про тренінг. А турбує те, що це написав майбутній медичний працівник. Це як привіт із країни, де людей з інвалідністю не було видно ніде. Країни, що створила безліч форм резервації й нескінченне число стереотипів відносно  особливих людей.

Ви не знаєте про Конвенцію? Живете стереотипами? Ділите суспільство на “МИ” і “ВОНИ”? Тоді ми їдемо до вас!