19 червня відбулася виїзна нарада на Головному залізничному вокзалі станції Львів, участь в якій взяли представники Львівського осередку ВООІ “Група Активної Реабілітації” – Тетяна Фоміна та Руслан Цимбалюк.

Від березня 2019 року на цьому об’єкті триває капітальний ремонт з реконструкцією площі Двірцева. Сподівання наші щодо реконструкції дуже великі — з нетерпінням чекаємо оновлених хідників, гарно впорядкованих пішохідних переходів, рівних тротуарів, якими буде зручно та безпечно дістатись до будівлі та в сам вокзал, як пасажирам на колясках так і тим, хто йде ногами та котить за собою валізу на колесах, батькам з дитячими колясками, старшим людям та тим, хто їде до вокзалу на ровері. Одним словом-ВСІМ.

Але схоже сподівання наші марні. Замість ще більшої площі БЕЗ БАР’ЄРІВ (частково територія описана вище такою була) на стадії реконструкції, яку можна спостерігати сьогодні, з’явилися бордюри захмарної висоти. Про стан самої площі в стані “ремонту” важко говорити цензурними словами.

Спробую описати:
Паркани з бляхи направляють бажаючих потрапити на вокзал, під ногами камені різного калібру, вони роблять пригоду цікавішою, бо йдучи, маєш пильнувати, щоб не дістати травми, дерев’яні дошки, які надійно тримають паркани з блях, так само надійно можуть забезпечити падіння хоробрих, що наважились дістатись вокзалу. Все це щедро покрито пилом, недопалками та шаром бруду. Прекрасна картина головної брами європейського міста. І жодної позначки про напрям руху, вказівників дороги до вокзалу, оголошень про “вибачтезатимчасовінезручності”.

Все це просто кричить: “Штонєпанятна!? Ремонт у нас!”.

Ще одна цікавинка додає колориту: по вузенькому коридору — простір, що виділили для руху, де тягнуться легкові автівки, великі міські автобуси та безліч різного транспорту. В той же час потік людей наполегливо продирається в обидва напрямки — до вокзалу та в сторону міста. Саме тут, в точці перетину потоків, яка ніким і нічим не регулюється трапляються ситуації, які псують нерви та реально небезпечні для всіх учасників руху.

Саме такий стан реконструкції і став причиною зустрічі та аудиту представників органів міської влади, організацій громадянського суспільства та депутатського корпусу Львівської міської ради. Учасники наради зібралися на території ведення ремонтно-будівельних робіт, неподалік медпункту вокзалу.

Представники влади міста Андрій Білий, Оксана Єстефеова і Євген Калитич сіли у крісла колісні (інвалідні візки), котрі надало для цього заходу НРЦ Джерело.

Голова правління нашої організації Ярослав Грибальський запропонував учасникам наради пройти шлях, котрий мають здолати особи з інвалідністю, чиї подорожі пролягають через головний вокзал станції Львів. Тобто, від місця парковки транспорту осіб з інвалідністю, що біля медпункту, потрібно потрапити до центрального вестибюля вокзалу, де знаходяться каси та черговий по вокзалу, котрий забезпечує посадку чи зустріч пасажира з інвалідністю (відповідно до протоколів і інструкцій Укрзалізниці).

За результатами аудиту зроблено загальний висновок по недолікам, які треба усунути, з особливим акцентом на відповідність державним будівельним нормам стосовно маломобільних груп, підготовлено звернення до відповідних служб.

Хочеться побажати нам всім сил та терпіння змусити і замовників, і підрядників, і виконавців робіт за наші гроші платників податків робити якісну реконструкцію громадського простору.

Просто дуже сильно болить коли проголосовані депутатами видатки на ремонтні роботи йдуть на реконструкцію бар’єрів та на руйнування прав та свобод мешканців міста.

Фоміна Тетяна

Керівниця осередку ГО ГАР у Львівській області